Inspectie 2.0
- VOI.CE
- Het OK
-
Doorlichtingen
- Inspectie 2.0 op maat
- Doorlichting en tussentijds bezoek basisonderwijs (bao)
- Doorlichting en tussentijds bezoek secundair onderwijs (gso)
- Doorlichting en tussentijds bezoek buitengewoon basisonderwijs (bubao)
- Doorlichting en tussentijds bezoek buitengewoon secundair onderwijs (buso)
- Doorlichting en tussentijds bezoek centra voor leerlingenbegeleiding (CLB)
- Doorlichting leersteuncentra
- Doorlichting en tussentijds bezoek deeltijds kunstonderwijs (dko)
- Doorlichting volwassenenonderwijs (vwo)
- Doorlichting CDO
- Doorlichting Syntra
- Doorlichting hbo5
- Doorlichting onderwijsinternaten
- Doorlichting NAFT
- Doorlichting BVH
- Doorlichting nieuwe erkenning
- Welke adviezen zijn er?
- Aanvraag bespreking doorlichtingsverslag
- Overzicht aangekondigde doorlichtingen
- Privacy tijdens een doorlichting
- Modernisering secundair onderwijs
- Duaal leren
-
Andere opdrachten
-
Controles
- Controle huisonderwijs in de gemeenschapsinstellingen
- Erkenningsonderzoeken leersteuncentra
- Leerplannen Cultuurbeschouwing
- Beoordelingen HBO5-opleiding Verpleegkunde
- Inspecties NAFT
- Toezicht Nederlandstalig onderwijs in het buitenland
- GOK-controles
- Controle Huisonderwijs
- Evaluatie examencommissie so
- Erkenning van internaten
-
Onderzoeken
- Planlastrapport (2022-2023)
- Aanloopfase duaal leren (2022-2023)
- Rapport beoordelingen hbo5-opleidingen (2021-2023)
- Beleidsevaluatie Kunstkuurprojecten (2022)
- Onderzoek topsportscholen (schooljaar 2021-2022)
- Academiebeleid in uitdagende tijden (oktober 2020 - december 2021)
- Onderzoek Digitaal Onderwijs (Digisprong) (schooljaar 2021-2022)
- Taalscreening en taalintegratietrajecten (februari 2022)
- Bevraging samenwerking CLB-school (schooljaar 2021-2022)
- Onderwijsinspectie in coronatijd: rapporten (schooljaar 2019-2020, 2020-2021, 2021-2022)
- Onderzoek impact veranderende contexten in vwo (schooljaar 2020-2021)
- Onderzoek ondersteuningsnetwerken (2019 en 2020)
- Onderzoek implementatie niveaudecreet dko (schooljaar 2018-2019)
- Onderzoek kleuterparticipatie (schooljaar 2018-2019)
- Onderzoek begrijpend lezen basisonderwijs (schooljaar 2018-2019)
- Onderzoek begrijpend lezen secundair onderwijs (schooljaar 2018-2019)
- Evaluatie vervolgschoolcoaching (juni 2017 - juni 2018 - juni 2019)
- Onderzoek CLIL (schooljaar 2016-2017)
- Onderzoek lichamelijke opvoeding (schooljaar 2016-2017)
- Onderzoek leerlingenbegeleiding in de basisscholen en in de eerste graad secundair onderwijs (schooljaar 2016-2017)
- Onderzoek naar de implementatie van het M-decreet in de CLB's (schooljaar 2016-2017)
- Onderzoek tijdelijke projecten deeltijds kunstonderwijs (schooljaar 2015-2016)
- Onderzoek talenbeleid (schooljaar 2013-2014)
- Onderzoek Decreten rechtspositie minderjarigen (CLB) (schooljaar 2009-2010)
- Evaluatie opleidingsprofielen
- Advisering
-
Andere
- Jaarverslag: Onderwijsspiegel
- Examencommissie basisonderwijs
- Samenwerking met het Agentschap Inburgering en Integratie
- Toestaan van afwijkingen op de eindtermen
- De PIRLS-resultaten 2016: (re)actie(s) van de onderwijsinspectie
- Proefdoorlichtingen duaal leren (februari 2017 - april 2019)
- De TIMMS-resultaten 2019: reactie van de onderwijsinspectie
- Een vraaggestuurde evaluatie van specifieke aspecten van de opleiding ErvaringsDeskundige in de Armoede en Sociale uitsluiting
-
Controles
- Levensbeschouwelijke inspectie